Avdelningar

I Hanekinds scoutkår finns avdelningar för familjescouter, spårare, upptäckare, äventyrare, utmanare och roverscouter.

Familjescouterna träffas fem lördagar varje termin. Spårar-, upptäckar-, äventyrar- och utmanaravdelningarna träffas en gång i veckan under terminstid och gör olika aktiviteter. Vi är oftast ute men ibland när det passar aktiviteten bättre så är vi inne. Roveravdelningen bestämmer tillsammans när och hur de träffas. Om du vill pröva på scouting så kontakta respektive avdelningsledare.

Gå med i Hanekinds scoutkår

Om du vill veta mer om scouting kontakta respektive avdelningsledare. Du är också välkommen att komma och vara med på ett avdelningsmöte. Kontakta avdelningsledaren, så kan denne berätta mer och hjälpa dig till rätta.

Om du är osäker på vilken avdelning som passar dig så kontakta vår ordförande Ola Svärm så hjälper han dig att hitta rätt avdelning.