Vill du bli scout?

Du har kommit till Hanekinds scoutkår med verksamhet i Slaka och Lambohov. Vi har avdelningar för allt från familjescouter till roverscouter.

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är med och bestämmer vad vi ska hitta på.

För att gå med i Hanekinds scoutkår gör en intresseanmälan som skickas till vår medlemsregistrerare som hjälper dig att hitta rätt avdelning. Om du redan vet vilken avdelning du ska vara så förs uppgifterna in i vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Har du några frågor så hör av dig till ordförande, ledare, medlemsregistrare eller någon i kåren via kontaktsidan.

Intresseanmälan och registrering av nya medlemmar (samma formulär)

P. S. Vi behöver fler ledare och funktionärer till kåren. Vi har många barn och ungdomar som är och vill bli scouter och det behövs fler vuxna ledare för att vi ska räcka till alla barn och ungdomar. Alla barn är välkomna till oss men om det är kö så har barn med föräldrar som ställer upp som ledare företräde. Prata med ditt barns ledare om hur du kan hjälpa till i verksamheten. D. S.