På den här sidan berättar vi om små och stora äventyr som våra scouter varit med om. Har du något du vill berätta hör av dig till webbredaktören Niclas.

Semaforera över tre kilometer

I augusti 2020 var 32 scouter och ledare på kanothajk. Vi delade upp oss i två avdelningar och övernattade på var sin sida av Drögen. Var avdelning fick en låda låst med ett kombinationslås och kombinationen till den andra lådan. De fick också internationella semaforeringsalfabetet. Det visade sig dock att trots användning av kikare så såg man knappt ens gruppen på andra sidan så det gick inte att semaforera kombinationen till låset. Det var skymning och uppfinningsrika scouter tog fram den största ficklampan och lyckades med ljussignaler meddela kombination till den andra gruppen. Bägge gruppen hade snart öppnat lådan som innehåll chips till kvällen.